فالوده

   

مواد لازم

آب ...........................۱ پیمانه

شکر.........................۱ پیمانه

گلاب.........................نصف پیمانه

رشته برنجی..............۱۰۰ گرم

آب لیمو....................به میزان دلخواه

۱- شکر و آب را روی حرارت میگذاریم تا بجوشد و شکر در آب حل شود

۲-حرارت را خاموش میکنیم و گلاب را به مواد اضافه میکنیم

۳-شربت را در ظرف استیل میریزیم و در فریزر قرار میدهیم (۱ روز کامل)


نکته:در ظرف را میگذاریم تا عطر گلاب نپرد


۴


4-رشته ها را در آب در حال جوش میریزیم(به مدت ۱۵ دقیقه)

۵- رشته ها را آبکش میکنیم



۶- شربت یخ زده را از فریزر در می آوریم با قاشق کمی بازش میکنیم

و رشته ها را داخل آن میریزیم (رشته پس از ریخته شدن در یخ سفت میشوند و می شکنند)



۷- داخل شربت آبلیمو بریزید و نوش جان کنید


                

نظرات 2 + ارسال نظر
عماد سعادت عاکفی سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:15 ب.ظ http://koonkoriha.blogsky.com/

سلام از این طرز تهیه فالوده بسیاد استفاده کردم،خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم

سلام ممنون که به وبلاگ من اومدی من لینکت کردم

شنگین کلک چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:11 ق.ظ http://shang.blogsky.com

درود
ممکنه در مورد طرز تهیه فالوده های دانه ای هم توضیح دهید منظورم فالوده ای است که در استان کرمان رایج است
و بجای رشته ای بصورت دانه دانه است و معمولا در کاسه
سرو می شود . با تشکر

به گمونم که شما کرمانی هستید
من طرز تهیه این فالوده رو بلد نیستم اما سوال می کنم و برای شما دستورشو می ذارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد